ToLocal gaat samenwerken met het platform Cäsar om adverteerders en mediabureaus beter te helpen bij het bepalen en het gericht bereiken van de gewenste doelgroep. Door de samenwerking kunnen de segmentatiemogelijkheden van Cäsar worden gekoppeld aan het adverteerdersplanningsplatform DeLokalePlanner.nl.
ToLocal lanceerde eind 2020 DeLokalePlanner.nl. Via dit platform kunnen mediabureaus en adverteerders binnen vijf simpele stappen print- en online-advertenties plannen, reserveren en aanleveren in ruim 600 huis-aan huiskranten en 1.200 lokale websites. Kranten en lokale nieuwssites kunnen op titel worden geselecteerd en/of getarget op bereik, plaats, postcode of gemeente. De LokalePlanner.nl bevat naast een database met titels ook een boekingsmodule, een planner en een advertentieportaal.
Cäsar is de onafhankelijke softwaretoepassing (SAAS) voor de media, waarmee inzichten en visualisaties verkregen kunnen worden voor nauwkeurige en gerichte mediacommunicatie. Met Cäsar kun je diverse data combineren om te bepalen hoe, waar en met wie je wilt communiceren. De meeste mediabureaus en buitenreclame-exploitanten in Nederland raadplegen Cäsar reeds voor het bepalen van een optimale mediamix.
Cäsar voorziet DeLokalePlanner.nl met de samenwerking van kwalitatieve data en functionaliteiten. Andersom ontbrak het complete aanbod van “huis aan huis kranten” nog binnen Cäsar. Door de samenwerking worden in Cäsar 600 huis-aan-huis kranten toegevoegd op basis van postcode. Dit aanbod kan na toestemming van DeLokalePlanner.nl aan de gebruiker worden gepubliceerd voor een gerichte media-inzet. Hierdoor wordt het makkelijker plannen voor bureaus en klanten die al met de tool werken.
“Wij kunnen aan adverteerders en mediabureaus inzichtelijk maken waar doelgroepen zich bevinden en bieden nu ook toegang tot huis-aan-huis kranten en lokale websites. Onze doelgroepsanalyse biedt perspectief voor adverteerders en mediaplanners die doelgroepen willen bepalen voor bestaande of nieuwe of potentiële vestigingen,” aldus Frank-Paul ter Berg van ToLocal. “De samenwerking biedt dus een kwalitatieve nieuwe dataset binnen Cäsar wat zorgt voor een enorme tijdsbesparing voor de planner. Bijkomend voordeel is dat de huidige klanten van DeLokalePlanner.nl nu via Cäsar toegang kunnen krijgen tot relevante data voor mediacampagnes. Dit vergroot het speelveld voor Cäsar en het biedt een toegevoegde waarde voor de gebruiker door de hoogwaardige informatie dat beschikbaar komt. De informatie is door bestaande en nieuwe gebruikers optimaal in te zetten voor omni- of multichannel campagnes. Mediaplanning waar je voorheen dagen voor nodig had worden nu teruggebracht naar een paar clicks.”
Over ToLocal
ToLocal is dé onafhankelijke specialist op het gebied van lokaal adverteren. Het bedrijf heeft als missie om adverteerders en uitgevers te verbinden, met de AdShop en DeLokalePlanner. Adverteerders en uitgevers worden verbonden via print, zoals folders en huis-aan-huiskranten, via DeLokalePlanner. Ook online wordt de verbinding gemaakt via banners en content op lokale nieuwssites. Hiervoor gebruikt ToLocal AdShop.
Over Cäsar
Cäsar is een onafhankelijke software toepassing (SAAS) voor de media waarmee inzichten en visualisaties verkregen kunnen worden voor betere en gerichte communicatie. Met Cäsar kun je diverse data combineren om te bepalen hoe, waar en met wie je wilt communiceren. Cäsar wordt gebruikt voor de planning van (digitale) Out of Home, Folders, Online en Social Media campagnes en nu ook Huis en Huis kranten.
Het platform is in licentievorm beschikbaar. De applicatie stelt gebruikers in staat om in een handomdraai krachtige selecties te maken voor communicatiedoeleinden. Met eenvoudige filters en selecties kan er landelijk, regionaal en lokaal een uiterst nauwkeurig mediaplan worden gegenereerd. Binnen de applicatie gebruik je kwalitatief hoogwaardige data, waaronder POI’s, consumentendata, geografische informatie en media gegevens.