Zorg van de Zaak schenkt multifunctionele woonkamer aan sfeergroep FC Utrecht
FC Utrecht hoofdsponsor Zorg van de Zaak heeft de sfeergroep van de Eredivisieclub een multifunctionele woonkamer cadeau gedaan op het Westplein van Stadion Galgenwaard. Zaterdag werd het cadeau voorafgaand aan de play-offwedstrijd FC Utrecht – sc Heerenveen onthuld door FC Utrecht grootaandeelhouder Frans van Seumeren, Zorg van de Zaak directielid Peter van Maris en DJ Barry Paf.
De tot huiskamer omgetoverde container verrees uit het cadeaupapier en is neergezet om drie functies te vervullen. De ticketafdeling van FC Utrecht kan vanuit deze nieuwe locatie tickets verkopen, terwijl het de sfeergroep van de club een opslagruimte biedt voor materialen, zoals vlaggen, banners en promotiemateriaal. Bovendien kan de keet ook door de sfeergroep worden gebruikt als woonkamer om voor, tijdens en na de wedstrijd te ontspannen.
Eerder deze week trapte Zorg van de Zaak een campagne af om awareness te creëren rondom stress op het werk. Onderdeel van de campagne was de presentatie van een onderzoek waaruit blijkt dat voetbalsupporters tijdens spannende wedstrijden soms de hartslag van een sporter te hebben. Supporters kunnen de relaxruimte dus goed gebruiken.
Met de hashtag #watkrijgtFCUtrechtcadeau konden de supporters afgelopen week raden wat er in de verpakking zat van een levensgroot cadeau op Westplein stadion Galgenwaard. “Het cadeau is een signaal van ons om te laten zien dat het welzijn van de club en van de supporters ons aan het hart gaan,” zo liet directielid Peter van Maris van Zorg van de Zaak weten. “De sociale impact van de voetbalclub wenden wij aan om maatschappelijke thema’s te laden. FC Utrecht heeft hierbij een magneetfunctie, waarbij de rol van spelers, bestuurders en zeker ook de supporters niet mag worden uitgevlakt.”
Voor Zorg van de Zaak betekende de onthulling een tweede cadeau in een week tijd. Dinsdag liet de hoofdsponsor al weten dat zij in samenspraak met FC Utrecht het thuisshirt van seizoen 2018-2019 op enkele punten heeft aangepast. Zorg van de Zaak gebruikte feedback van supporters om tot een nieuw ontwerp van het spelersshirt te komen.