De toonaangevende maritieme dienstverlener Seven Seas heeft een nieuwe vestiging geopend in Port of Den Helder. De nieuwe vestiging werd gisteren officieel geopend door Remco Janssen (Seven Seas Northern Europe Director) en Mikael Karlsson (Seven Seas Group Commercial Director).
Met de vestiging vergroot Seven Seas haar aanwezigheid in de Noordzee en tevens de reikwijdte van haar geïntegreerde “conciërge van de haven” diensten. De dienstverlener richt zich vanuit Den Helder voornamelijk op de offshore industrie in de regio inclusief de havens van Ijmuiden, Harlingen en Eemshaven. Het bedrijf is in Nederland al sinds de jaren 70 met een vestiging vertegenwoordigd in Rotterdam.
Het 450m² grote magazijn van Seven Seas bevindt zich direct aan de kade van Port of Den Helder, waardoor een buitengewoon snelle levering van goederen aan de offshore en schepen in de omliggende gebieden wordt gegarandeerd. Het warenhuis is volledig uitgerust met een vriezer en een koeling en alle benodigde middelen voor een efficiënte scheepslevering. Het magazijn is bovendien een ‘bonded’ warenhuis, waardoor Seven Seas haar klanten belastingvrije artikelen kan aanbieden. Door aanwezigheid in Den Helder werkt het bedrijf aan het verder optimaliseren van de supply chain en de geografische expansie en kunnen klanten 24/7 rekenen op een hoge kwaliteit van diensten en producten, ongeacht waar ze zijn.
Remco Janssen, directeur Noord-Europa van Seven Seas: “Wij zijn verheugd met deze mooie locatie. De ligging en de logistieke en facilitaire mogelijkheden maken van Port of Den Helder een zéér belangrijk logistiek centrum van de offshore industrie. Met deze stap positioneren wij onszelf naar de Noordelijke havens en zetten wij onszelf op de kaart bij lokale leveranciers. Wij zijn nu in staat hen vanaf deze locatie nog beter te bedienen.”
De aanwezigheid in Den Helder betekent dat Seven Seas in staat is om lokale leveringen te consolideren, met behulp van lokale leveranciers voor verse en gespecialiseerde producten. De korte transporttijden hebben niet alleen een positief effect op het milieu, maar garanderen ook een perfecte temperatuurketen voor alle proviand die aan boord wordt geleverd.
Janssen: “Door het verbeteren van onze aanwezigheid en ons dienstenpakket, worden we steeds meer de ‘conciërge van de haven’ waar onze klanten naar op zoek zijn. Onze vertegenwoordigers gaan ook daadwerkelijk aan boord om de wensen van opdrachtgevers in kaart te brengen en in te vullen. Zo kunnen wij het juiste aanbod, op het juiste moment en de juiste plaats garanderen.”