Home Blog Pagina 2

Passa Sports verwelkomt Willem Koopmans als CEO

Voormalige CTO Coolblue aan roer voor ambitieuze Europese expansie

Passa Sports, waaronder grote gespecialiseerde sportwebshops vallen als TennisDirect, RunningDirect en VoetbalDirect, heeft Willem Koopmans als Chief Executive Officer (CEO) aangesteld. Sinds zijn overstap van Coolblue vorig jaar, was Koopmans eerst Chief Technology Officer (CTO) bij Passa Sports. Vanaf deze week wordt Koopmans eindverantwoordelijk voor de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf in Europa.

Voordat Koopmans (geboren in Groningen en opgegroeid in Assen) CTO bij CoolBlue was, was hij ruim 12 jaar werkzaam bij Heineken. Zijn visie en brede ervaring op e-commerce en zijn diepgaande kennis van de sportmarkt hebben bijgedragen aan het succes van het bedrijf in het afgelopen jaar. Zijn benoeming tot CEO is volgens Passa Sports-oprichter Robert Jan Peters een belangrijke vervolgstap voor het bedrijf.

Willem heeft sinds zijn aantreden als CTO laten zien dat hij de ideale kandidaat is om de rol van CEO op zich te nemen,” aldus medeoprichter en COO Peters. “Zijn achtergrond, enorme passie voor sport en zijn visie op ons bedrijf en de markt maken hem de perfecte persoon om onze data gedreven groeistrategie voort te zetten.

Passa Sports, met een hoofdkantoor in Leiderdorp en een warehouse van 25.000 m2 in Waalwijk, is in 2020 ontstaan na een fusie tussen twee vooraanstaande Nederlandse online retailers in onder andere tennis, voetbal, hockey, hardlopen, handbal en volleybal. Sindsdien heeft het bedrijf, met inmiddels 375 man in dienst, een indrukwekkende groei doorgemaakt. De omzet groeide in drie jaar tijd met bijna 100% van 41 miljoen Euro in 2020 naar ruim 80 miljoen Euro in 2023. Hiermee heeft het bedrijf een leidende positie verworven als online sportspecialist in de Benelux. Passa Sports wil met de aanstelling van Koopmans als CEO haar rol als sportspecialist verder versterken en de marktpositie in Europa uitbreiden.

Ik ben heel trots leiding te mogen gaan geven aan een uniek bedrijf met passie voor sport als ultieme drijfveer,” zegt Koopmans. “Sport past in een gezonde en positieve levensstijl. Ook ik ben een fanatieke sporter en vind het belangrijk dat mensen de kans krijgen om op hun manier het plezier van sport te ervaren. Ons doel is om iedere sporter te helpen hun persoonlijke doelen te behalen. Een goede uitrusting is hierbij essentieel, nog los van het feit dat verkeerde keuzes tot blessures kunnen leiden. Doordat we met gespecialiseerde teams per sport werken, kunnen we mensen écht helpen kiezen. We doen al veel, maar kunnen nog beter worden in wat we doen. Ook na hun aankoop willen we onze ruim 1 miljoen actieve klanten bijvoorbeeld persoonlijk blijven inspireren en ondersteunen bij het behalen van hun sportieve doelen. Dat is best een uitdaging.

Passa Sports wil het alternatief zijn voor de verdwijnende sportspeciaalzaak om de hoek. “Passa Sports is een unieke e-commerce speler voor sporters door sporters. Naast gespecialiseerd advies voor de indviduele sporter, hebben we samenwerkingen met ruim 300 sportclubs. We bieden hen de mogelijkheid tot het drukken en leveren van kleding en clubshirts vanuit onze eigen drukkerij. Zo voorzien we in een behoefte die ontstaan is door de verschuiving in het retaillandschap en zijn we diepgeworteld betrokken bij iedere sport die we aanbieden. Dit wordt onderstreept door het feit dat we partner zijn van onder andere de KNLTB, de Atletiekunie en de KNHB,” aldus Koopmans.

Europese ambities
Koopmans benadrukt dat Passa Sports breder actief is dan alleen in de Benelux: “We zijn in hockey en handbal al respectievelijk nummer 1 en 2 in Duitsland. En handbal is daar een enorm grote sport. Uiteindelijk streven we ernaar ook klanten in de rest van Europa op sportgebied te inspireren.

Koopmans heeft net zoals de meeste medewerkers van Passa Sports een sport-DNA en is onder andere actief in hockey en tennis. Als hockeyer komt hij uit voor Klein Zwitserland, waar hij ook nog iedere woensdagmiddag actief is als jeugdtrainer. Momenteel traint hij voor de City Pier City run in Den Haag en de marathon van Rotterdam.

KeBeK Private Equity verkrijgt meerderheidsbelang in distributeur van medische en esthetische lasersystemen

Het Belgische investeringsfonds KeBeK Private Equity neemt een meerderheidsbelang in Dalton Medical. De gespecialiseerde distributeur van medische en esthetische lasersystemen uit Oosterhout haalt, met het toetreden van KeBeK, een ervaren en kapitaalkrachtige partner aan boord. De oprichters, Niels Tanja en Wiechert ten Dolle, die bij de transactie zijn bijgestaan door Marktlink, blijven voor de volgende groeifase bij de organisatie betrokken.

Dalton Medical is marktleider en exclusief distributeur in de Benelux voor een aantal toonaangevende internationale producenten van lasersystemen, gericht op met name dermatologische toepassingen. Het bedrijf heeft 20 jaar ervaring in de markt en beschikt over diepgaande klinische en technische kennis binnen dit vakgebied. De klanten van Dalton Medical variëren van esthetisch artsen en dermatologen tot plastisch chirurgen en huidtherapeuten. De onderneming telt circa 25 medewerkers en realiseert een jaaromzet tussen 10 en 15 miljoen euro.

Oprichters Niels Tanja en Wiechert ten Dolle, hebben een gezamenlijke achtergrond bij een (destijds) Deense producent van lasersystemen. In 2001 zijn ze als exclusief distributeur van dit merk voor de Benelux voor zichzelf begonnen, dit werd de start van Dalton Medical. In de loop der jaren is het productportfolio uitgebreid met meerdere merken en heeft de onderneming een sterke groei doorgemaakt. Mede door deze ontwikkelingen hebben de oprichters besloten om een professionele partner aan boord te halen voor het verder optimaliseren en (internationaal) opschalen van de activiteiten.

Onder begeleiding van overnameadviseur Marktlink heeft het ondernemersduo gesprekken gevoerd met verschillende potentiële investeerders. Hierbij is de gedeelde markt- en ondernemersvisie met het Belgische KeBeK Private Equity uiteindelijk de doorslaggevende factor geweest in de keuze voor deze partner. Dalton Medical is al jaren actief in België, waarbij de expertise en het netwerk van KeBeK de groei in de Belgische markt verder kan helpen versnellen. Parallel aan het toetreden van KeBeK Private Equity heeft ook algemeen directeur Stefan Razenberg een aandelenbelang verworven.

Eelke Postma van Marktlink: “De markt voor lasertoepassingen binnen zowel de medische als esthetische wereld groeit de laatste jaren hard. De lasersystemen die Dalton Medical levert worden onder andere gebruikt voor permanente lichaamsontharing, huidverbetering en de behandeling van diverse huidaandoeningen. De ontwikkelingen gaan snel en de toepassingsgebieden nemen toe. Lasertechnologieën kennen ook binnen de medische sector (o.a. oogheelkunde, gynaecologie en urologie) verschillende toepassingen, vaak als non-invasief alternatief voor chirurgische ingrepen. Dalton Medical fungeert als one-stop-shop-partner voor haar klanten door, naast de levering van de lasersystemen en de benodigde verbruiksartikelen, ook de volledige service- en onderhoudscomponent uit handen te nemen.

Niels Tanja van Dalton Medical: “Sinds de start van Dalton Medical in 2001 hebben we de onderneming uitgebouwd tot de omvang en marktpositie die we vandaag bereikt hebben. We zijn ervan overtuigd dat we een mooi fundament hebben gelegd om verder op door te bouwen. We hebben veel ideeën en plannen die nog uitgevoerd moeten worden. Met veel enthousiasme gaan we graag samen aan de slag om deze te realiseren. Met onze nieuwe partner gaan we verder bouwen, waarbij we mogelijke overnames van complementaire bedrijven binnen de medische en esthetische markt niet uitsluiten.

Gratis cyberbijeenkomst op 15 februari 2024 in voormalige gevangenis De Koepel Haarlem

Samenwerking cruciaal voor bestrijding cybercrime bij MKB-bedrijven

Op 15 februari 2024 organiseert het Openbaar Ministerie (OM), Platform Veilig Ondernemen Noord-Holland (PVO Noord-Holland), en het landelijk programma Cybercrime en Gedigitaliseerde Criminaliteit de cybersessie “Slachtoffer in Beeld”. Deze bijeenkomst, gericht op zowel mkb-ondernemers in Noord-Holland als op medewerkers van het OM en politie, heeft als doel ervaringen over cybercriminaliteit te delen en de noodzaak van samenwerking te benadrukken.

Toename slachtofferschap cybercriminaliteit
De aandacht en actiebereidheid bij Nederlandse bedrijven voor digitale veiligheid neemt toe. Wel onderneemt 1 op de 5 kleine mkb’ers nog altijd in het geheel geen actie om digitaal veilig te zijn. Dat blijkt uit een door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat uitgevoerd onderzoek: Alert Online 2023.

Belang van de bijeenkomst
Het initiatief voor de bijeenkomst “Slachtoffer in Beeld” komt voort uit toenemende bezorgdheid van het Openbaar Ministerie over het groeiende aantal slachtoffers van cybercriminaliteit in het bedrijfsleven, gecombineerd met een lage meldingsbereidheid bij ondernemers. De bijeenkomst brengt het OM, politie en ondernemers samen om ervaringen te delen en het belang van samenwerking, meldingen en aangifte te benadrukken.

Sprekers en Programma
De bijeenkomst wordt ingeleid door Xander Koppelmans en Jildau Borwell. Koppelmans spreekt over zijn ervaring als ondernemer en slachtoffer, Borwell deelt uitkomsten van haar promotieonderzoek over de impact van cybercrime op slachtoffers. Verder is er een paneldiscussie met alle betrokken partijen, waarbij belangrijke kwesties met betrekking tot slachtofferschap, risico’s en preventietips worden besproken.

Slachtoffer als ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige Xander Koppelmans vertelt over de schokkende gevolgen van een cyberaanval voor zijn bedrijf, waardoor hij alles wat hij had opgebouwd met zijn bloeiende reclamebureau verloor. Bestanden, foto’s, filmpjes – hele producties werden voor zijn ogen uitgewist. Ondanks zorgvuldige en weldoordachte beveiligingsmaatregelen werd zijn bedrijf slachtoffer van een cyberaanval.

De middag wordt geleid door Corien Fahner, plaatsvervangend hoofdofficier van het Openbaar Ministerie Noord-Holland en lid van de Raad van Toezicht van het PVO Noord-Holland. Zij heeft een duidelijke boodschap voor ondernemers:

Zorg dat je als ondernemer niet het slachtoffer wordt van bijvoorbeeld hacking, ransomware of CEO-fraude, want dat zorgt voor veel schade en verdriet voor je onderneming en ook voor jou persoonlijk. Wees alert op deze vormen van fraude en neem maatregelen om je bedrijf te beschermen. Wij van het OM helpen graag, maar om de daders te kunnen pakken hebben we jullie nodig, dus doe altijd aangifte. Tijdens de bijeenkomst ‘Slachtoffer in Beeld’ delen we onze kennis met elkaar en dat is misschien wel de beste manier om cybercrime te voorkomen.

Programma donderdagmiddag 15 februari 2024 van 13:30 – 17:00 uur

13:30 – 14:00 uur: Inloop en ontvangst met koffie en thee
14:00 – 14:15 uur: Opening en ontvangst door middagvoorzitter Corien Fahner
14:15 – 15:00 uur: Spreker Jildau Borwell
15:00 – 15:45 uur: Spreker Xander Koppelmans

15:45 – 16:00 uur: Pauze

16:00 – 16:30 uur: Stellingen en afsluiting Corien Fahner
16:30 – 17:00 uur: Netwerken

Locatie: De Koepel Haarlem, Koepelplein 1, 2031 WH Haarlem
Aanmelden voor de gratis bijeenkomst kan via de website www.pvonh.nl

Techno Traffic Control nieuwe mobiliteitspartner Stadion Feijenoord

Techno Traffic Control, onderdeel van Techno Group, is de nieuwe mobiliteitspartner van Stadion Feijenoord. De nieuwe partner is gevonden na een zoektocht door Marktlink, dat door stadion Feijenoord werd ingeschakeld om dochteronderneming SMG Traffic te verkopen. Met de overname van SMG Traffic is Techno Traffic Control voortaan verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van verkeersstromen rond evenementen in De Kuip, waaronder de wedstrijden van Feyenoord. Daarnaast wordt de begeleiding van de publieks- en verkeersstromen rond het stadion verder geprofessionaliseerd.

De nieuwe mobiliteitspartner van stadion Feijenoord bestaat uit de bedrijven TechnoSelect, Techno Traffic Control, Techno Event Services en het recent opgerichte JobXpert. Techno Group onderscheidt zich al ruim 27 jaar in het ontzorgen van klanten door het flexibel bemiddelen van personeel in de logistiek, productie en techniek.

Techno Traffic Control biedt als dochterbedrijf van de groep 24/7 dienstverlening in heel Nederland, onder andere met de inzet van 150 landelijk bevoegde verkeersregelaars in vaste dienst. In het verleden was het bedrijf onder meer actief bij het WK hockey, de Giro d’Italia, de Tour de France en de Vierdaagse van Nijmegen. Daarnaast begeleidt het al jaren de verkeerstromen rond grote evenementen zoals Lowlands, Pinkpop, diverse infrawerkzaamheden en de Dutch Grand Prix in Zandvoort.

Techno Group is bekend met de planologie rondom het Feijenoord stadion en heeft ervaring met het aanvragen van vergunningen en het opstellen van mobiliteitsplannen. Consultant Sven Konijn van Marktlink: “Vanaf het eerste moment sloten de plannen van Techno Traffic Control perfect aan bij de professionalisering die Stadion Feyenoord rond de mobiliteitswerkzaamheden voor ogen heeft. Dit resulteerde in een mooie activa-passiva-transactie waarbij Techno Traffic Control de nieuwe mobiliteitspartner is geworden. De werknemers van dit bedrijf zijn een belangrijk onderdeel van de transactie; zij spelen een essentiële rol in de dagelijkse bedrijfsvoering en zijn cruciaal voor het succes en de continuïteit van de activiteiten. De overname biedt ze bovendien een mogelijkheid zich verder te ontwikkelen binnen dit vakgebied.

François Moelands, directeur en eigenaar van Techno Group heeft het overnameproces als zeer prettig ervaren. “Vanaf de eerste kennismaking hebben wij ingestoken op de overname van alle medewerkers van SMG Traffic en het integreren van nieuwe werkmethoden en technologieën voor het begeleiden van de publieks- en verkeersstromen. De integratie van de overgenomen verkeersregelaars is soepel verlopen en we kijken uit naar de eerste wedstrijd in De Kuip. De komende tijd werken we samen met alle stakeholders, waaronder de gemeente Rotterdam en de politie, aan verbeteringen voor de in- en uitstroom van het publiek rondom evenementen, en aan het verminderen van de overlast en parkeerdruk rond Stadion Feyenoord.

Bernard Gerritsma, directeur Security Management Group waar SMG Traffic een werkmaatschappij van was: “We hebben een bewuste keuze gemaakt om SMG Traffic over te doen naar een meer gespecialiseerde partij op het gebied van Verkeer & Mobiliteit. We zijn blij dat Techno Traffic ons onderdeel SMG Traffic wilde overnemen en gaat bijdragen aan het verbeteren van de mobiliteit en verkeerstromingen rond het stadion. Door de verkoop ervan kunnen wij ons volledig richten op service, safety en security-werkzaamheden.

Vendis Capital ondersteunt de groei van Skins Cosmetics

Vendis Capital doet een investering in Skins Cosmetics, een omni-channel retailer en distributeur van exclusieve en luxe cosmetica, zoals parfum, huidverzorging en huis- en lifestyleproducten. De participatie in Skins Cosmetics is de negende investering vanuit Vendis Capital III, het fonds van 300 miljoen euro dat in 2019 van start ging. Marktlink begeleide de transactie tussen Vendis Capital en Skins Cosmetics.

Skins Cosmetics werd in 2000 mede-opgericht door Philip Hillege. Als pionier in de destijds opkomende markt van luxe cosmeticaproducten bracht Hillege premium nichemerken samen, ondersteund door zijn retailmerk Skins Cosmetics. Het bedrijf onderhoudt sterke banden met circa 150 luxe nichemerken die doorgaans niet worden verkocht in de reguliere detailhandel en zijn gericht op een specifieke consumentengroep. Deze consumenten willen nieuwe producten en ervaringen ontdekken in een luxe winkelomgeving waarin deskundig advies, service en loyaliteit centraal staan.

In ruim twintig jaar tijd is de formule gegroeid naar twintig winkels in Nederland, België en Zuid-Afrika, aangevuld met een online shop. Een deel van de winkels is eigendom van Skins Cosmetics, een ander deel wordt geëxploiteerd door franchisenemers. De afgelopen drie boekjaren liet het bedrijf een gemiddelde omzetgroei van ruim 30 procent zien en heeft daarmee in 2023 de grens van 40 miljoen euro omzet doorbroken. Skins Cosmetics heeft in totaal circa 200 werknemers. Vendis Capital werkt samen met Philip Hillege (creatief directeur), Claudia Pouw-Dullaart (CEO sinds 2019) en het management, om de ontwikkeling van het bedrijf voort te zetten.

Vendis Capital is opgericht in 2009. Het is een onafhankelijke investeringsmaatschappij die zich volledig toespitst op de Europese consumentenmarkt. In partnership met ervaren ondernemers en managers richt Vendis zich op kleine en middelgrote ondernemingen die goed gepositioneerd zijn voor waarde-creërende groei of transformatie (‘building brands together’). Vendis investeert in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië en de Scandinavische landen. Het Nederlandse kantoor van Vendis Capital is gevestigd in Hilversum.

Philip Hillege: “Met Skins Cosmetics hebben we veel successen geboekt, die worden gedreven door groei van de bestaande winkels en succesvolle nieuwe winkelopeningen. Dit ultra high-end segment van de markt groeit snel en wordt in de bestaande internationale retailomgeving onvoldoende bediend. Het aantal nichemerken waarmee wij samenwerken is ongeëvenaard. Wij geloven in de kwaliteiten die Vendis Capital zal toevoegen aan de ontwikkeling van Skins, mede ondersteund door hun bekendheid met de industrie rond luxe consumentenmerken en hun ervaring in het succesvol uitrollen van retailconcepten. De komst van Vendis markeert ook het vertrek van vijf vroege investeerders die het bedrijf in de vorige fase ondersteunden.

Vendis Capital-partner Vincent Braams: “Skins Cosmetics past heel goed bij de investeringscriteria van Vendis. Het is een succesvolle omni-channel retailer die een premium selectie van luxe nicheproducten aanbiedt via een sterk go-to market-platform. We zijn enthousiast over de samenwerking met Skins Cosmetics. Het merk is goed gepositioneerd voor verdere groei en we hebben er alle vertrouwen in dat we samen het potentieel benutten.

Volgens Marktlink-partner Luc Keltjens, die de aandeelhouders van Skins Cosmetics tijdens deze transactie begeleidde, was er veel interesse in het merk: “De combinatie van een ervaren en complementair management en sterke groei leidt ook in deze tijd tot een competitief proces met veel geïnteresseerde partijen. Vendis bleek de meest geschikte partij als partner voor het management. Dankzij kapitaalkracht en uitgebreide kennis en ervaring is Vendis een perfecte match om Skins Cosmetics te ondersteunen bij internationale expansie. Ik voorzie dan ook een veelbelovende toekomst voor beide bedrijven.

Bron: Marktlink

Marktlink opent zesde Nederlandse kantoor in Maastricht

Marktlink heeft een nieuw kantoor geopend in Maastricht, ter ondersteuning van ondernemers in de provincie Limburg bij het uitvoeren van hun verkoop- of overnamestrategie. Het nieuwe kantoor is de zesde vestiging in Nederland en het veertiende kantoor in Europa. Het wordt geleid door Sven Peeters; daarnaast zijn Colin Bertram en Gianni Bellu er actief als consultants en vervult Tim Rikmenspoel de functie van senior legal counsel en hoofd Marktlink Legal.

Naar verwachting blijft het aantal overnametransacties van mkb-bedrijven de komende jaren verder doorgroeien. Veel ondernemers oriënteren zich op de verkoop van hun bedrijf of zoeken een sterke financiële partner om nieuwe kansen te verwezenlijken. Met de opening van zijn zesde Nederlandse kantoor breidt Marktlink de mogelijkheden uit om bedrijven in dit proces te begeleiden.

De nieuwe locatie in Maastricht bevestigt dat Marktlink veel waarde hecht aan directe lokale aanwezigheid om ondernemers optimaal te kunnen ondersteunen bij het verkoopklaar maken van hun bedrijf tot aan de daadwerkelijke aan- of verkooptransactie. Ook in Limburg richt Marktlink zich op grotere mkb-bedrijven en organisaties in de dienstensector. De geografische ligging van de provincie biedt daarbij bijzondere kansen. Veel van de Limburgse bedrijven die Marktlink tot voor kort vanuit Den Bosch bediende, realiseren niet alleen omzet in Nederland, maar ook in de buurlanden België en Duitsland.

Vanwege deze marktdynamiek verschillen de Limburgse bedrijven sterk van andere bedrijven in Nederland, wat een specialistischere aanpak vergt”, aldus Sven Peeters, die de dagelijkse leiding over de nieuwe vestiging van Marktlink heeft. “In deze provincie wordt niet alleen ingespeeld op de kansen die de huidige Nederlandse markt biedt, maar bijvoorbeeld ook op het feit dat de Belgische M&A-markt veel cross-bordertransacties kent en in Duitsland buitenlandse investeerders alternatieve investeringsmogelijkheden bieden. Om Limburgse ondernemers optimaal te ondersteunen bij manieren om gebruik te maken van de specifieke marktomstandigheden, werken we vanuit Maastricht nauw samen met onze kantoren in België en Duitsland.

De nabijheid van beide markten biedt met name extra perspectief voor mkb-ondernemers die middels buy-and-build willen doorgroeien. “Door Limburgse mkb-ondernemers met lokaal aanwezige collega’s te bedienen en daarbij gebruik te maken van het West-Europese Marktlink-netwerk, kunnen we ze een interessante propositie voorleggen”, stelt Peeters. “Het aantal Marktlink-mandaten in Limburg is de afgelopen twee jaar al aanzienlijk gegroeid. Onze ambitie is om dit aantal – zowel aan de verkoop- als aankoopzijde – de komende tijd verder uit te bouwen. Daarmee gaan we in deze provincie uit van een ontwikkeling die we momenteel overal in Nederland tegenkomen, namelijk dat ondernemers groeikansen zien die ze willen verzilveren, zowel in eigen land als over de grens.”

ATN Beveiliging zet in op groei met verkoop aan Castellum Security

ATN Beveiliging, een vooraanstaand beveiligingsbedrijf uit de Haarlemmermeer, heeft een verkoopovereenkomst gesloten met Castellum Security. De oprichter en directeur-grootaandeelhouder (dga) van ATN Beveiliging, Ronald Zoet, zal zijn betrokkenheid bij het bedrijf geleidelijk afbouwen en draagt zijn aandelen over. Mede-eigenaar Ronald Groen blijft aan boord en zal samen met de nieuwe partner de onderneming begeleiden naar een nieuwe groeifase. Overnamespecialist Marktlink heeft het transactieproces begeleid.

ATN Beveiliging heeft zich in ruim twintig jaar ontwikkeld tot een gerenommeerde onderneming met ongeveer 30 werknemers. De kernactiviteiten van de B2B-beveiliger omvatten beveiligingsdiensten (advies, installatie en onderhoud van technische systemen), bewaking (mobiele surveillance en alarmopvolging), en videosurveillance (Video Toezicht Centrale en meldkamerdiensten).

ATN Beveiliging wordt na de overname geïntegreerd in Castellum Security, een groep van hoogwaardige bedrijven actief op het gebied van technische beveiliging en branddetectie door heel Nederland. De groep, opgericht eind 2021, streeft naar leiderschap in de Nederlandse markt voor technische beveiliging en branddetectie. Een uitgestippelde buy-and-build strategie vormt de basis voor de groei van de groep. Castellum Security is een investering van private equity-partij HC Partners, gevestigd in Amsterdam.

Ronald Groen van ATN Beveiliging deelt zijn verwachtingen over de toekomst: “Met deze kersverse partner kijk ik uit naar een succesvolle toekomst van ATN, als onderdeel van een grotere groep beveiligingsbedrijven. Vanuit onze kracht op het gebied van operatie en sales kunnen we nu met een mooi sterk en gemotiveerd team aan specialisten een verdere groei in gang zetten.

De transactie werd begeleid door Remon Lustenhouwer, partner bij MKB-overnamespecialist Marktlink. Lustenhouwer benadrukte het belang van de overeenkomst: “Ronald Zoet kwam na een aanbeveling met ons in contact omdat hij opvolging zocht voor zijn bedrijf. Op basis van onze uitgebreide verkoopklaar-test hebben we diepgaande gesprekken gevoerd over zijn verkoopwensen en -mogelijkheden. Ook in dit proces zijn we op zoek gegaan naar de meest geschikte koper. Bij de keuze van de uiteindelijke koper lag de nadruk niet alleen op prijs. In het geval van ATN was het voor beide aandeelhouders van groot belang dat de continuïteit van het bedrijf en daarmee het behoud van de medewerkers werd gewaarborgd.

De transactie markeert een nieuwe fase voor ATN Beveiliging binnen de Castellum Security-groep en onderstreept de gezamenlijke inzet voor groei en duurzaamheid in de technische beveiligingssector.

Winnaars bekend 2e editie Amateurscheidsrechter van het Jaar Verkiezing

Tijdens de Dag van de FairPlay in Zeist zijn vanmiddag de vijf winnaars van de Amateurscheidsrechter van het Jaar Verkiezing bekendgemaakt. Zowel in de categorie KNVB-scheidsrechter als in de categorie Verenigingsscheidsrechter is er een mannelijke én een vrouwelijke winnaar uitgeroepen. Ook reikte de vakjury een prijs uit aan het Talent van het Jaar. De Dag van de FairPlay was naast het hoogtepunt van de verkiezing ook een inspirerende dag vol workshops voor amateurscheidsrechters.

De winnaars van de tweede editie van de Amateurscheidsrechter van het Jaar Verkiezing 2023 zijn:

  • Vrouwelijke KNVB-scheidsrechter: Özge Avci (27) uit Amsterdam
  • Mannelijke KNVB-scheidsrechter: Ruben van Klinken (17) uit Emmen
  • Vrouwelijke Verenigingsscheidsrechter: Sylvia Hoogervorst (44) uit Teylingen
  • Mannelijke Verenigingsscheidsrechter: Piet van Montfort (82) uit Bergeijk
  • De 17-jarige Stijn Nieboer uit Amstelveen is verkozen tot het Talent van het jaar 2023

Het vijftal is als winnaar uit de bus gekomen na een enerverende verkiezing, die vanaf de start in september 2023 in totaal 48 provinciewinnaars opleverde. Uiteindelijk mochten vier finalisten per categorie hun verhaal pitchen en vragen over FairPlay beantwoorden voor de vakjury. Deze jury bestond uit Franca Overtoom (assistent-scheidsrechter betaald voetbal), Serdar Gözübüyük (scheidsrechter betaald voetbal), Marc van Erven (CEO ARAG) en Sjoerd Mossou (voetbaljournalist, columnist en schrijver).

Talent van het Jaar Stijn Nieboer: “Ik voel mij ontzettend vereerd dat ik deze prijs in ontvangst mag nemen. Ik wil niet alleen de jury bedanken, maar ook ARAG en de KNVB dat ze zo veel energie steken in het promoten van FairPlay en het scheidsrechtersvak. Ik maak mij tijdens het fluiten hard om verbale agressie tegen te gaan en hopelijk wordt dit dan ook minder!

Een trotse Özge Avci is winnaar in de categorie vrouwelijke KNVB scheidsrechters en benadrukt: “Zonder scheidsrechter geen voetbalwedstrijden. Laat deze verkiezing dáárom ook een oproep zijn voor jongeren, mannen én vrouwen om zich aan te melden als scheidsrechter.

Op de Dag van de FairPlay die door ARAG en de KNVB werd georganiseerd kwamen 300 enthousiaste amateurscheidsrechters bij elkaar in Zeist. Het doel van deze dag was om het scheidsrechtertalent bij de amateurscheidsrechters naar het volgende niveau te brengen aan de hand van inspirerende workshops over spelregels, samenwerken met de assistent-scheidsrechter en omgang met spelers. Ook inspireerde scheidsrechter Serdar Gözübüyük de zaal met een vlammend betoog over de pracht van het vak en droeg Sjoerd Mossou een column op aan de scheidsrechter.

Website: www.scheidsrechtervanhetjaar.nl.