Marketingtechnologie specialist Emark heeft Erik van Diepen (34) als nieuwe CFO aangetrokken. Van Diepen zal de transitie en groei van Emark vanuit zijn financieel perspectief sturen. Emark kijkt uit naar de samenwerking met Van Diepen en verwacht onder zijn supervisie een professionele stroomlijning van het groeipotentieel van de organisatie.
Erik van Diepen begon zijn carrière als boekhouder bij de Albert Heijn. Hij groeide door tot coördinator en was in deze functie verantwoordelijk voor diverse financiële rapportages. Na vijf jaar begon Van Diepen aan een nieuwe uitdaging als finance manager bij DigitasLBI, voorheen Lost Boys. Spoedig maakte hij deel uit van de directie. In zijn jaren bij DigitasLBI heeft Van Diepen onder andere financiële en operationele processen geoptimaliseerd en veel transities en reorganisaties meegemaakt. Vanaf 2013 werd LBI overgenomen door Publicis. Van Diepen legde zijn focus die jaren vooral op de integratie met Digitas.
Op de vraag waarom Van Diepen graag bij Emark wil werken is hij duidelijk; “Ik zocht een financiële functie in een bedrijf met veel ambitie binnen de marketing- en technologiebranche. Emark brengt een bijzondere combinatie van data, technologie en marketing bij elkaar. Het bedrijf heeft een enorme groei meegemaakt en heeft de ambitie om verder te groeien, zowel nationaal als internationaal.’’
Van Diepen gaat zich de komende jaren dan ook vooral inzetten om processen te optimaliseren om verdere groei mogelijk te maken. Telde Emark begin dit jaar nog 20 medewerkers; nu is dat aantal al gegroeid naar ruim 50 medewerkers. Voor de CFO ligt een grote uitdaging om deze groei en transitie te ondersteunen. Van Diepen: ,,Ik vind dat finance daarbij midden in de organisatie moet staan en niet mag worden gezien als een afdeling die de boekhouding verzorgd. Het is heel belangrijk om de verbinding te maken met commercie en de operatie. Ik denk dat ik bij Emark een juiste balans heb gevonden tussen enerzijds financial control als anderzijds business control.’’