HVEG Investments BV, handelend onder HVEG Fashion Group, onder andere eigenaar van Fashion Linq, Wink Accessoires, Wink Optics en Belt Fashion Eindhoven, neemt Jomo Fashion uit Enschede over. Middels de overname wil HVEG haar groeistrategie voortzetten en wil zij haar klanten in binnen- en buitenland nog breder kunnen bedienen. Fusie- en overnamespecialist Marktlink werd ingeschakeld om de verkoop te begeleiden.
Jomo Fashion heeft een omzet van circa € 30 miljoen, een goede winstgevendheid en is een fashionspecialist in het private labelsegment. Al ruim 40 jaar ontwikkelt Jomo succesvolle private label collecties voor belangrijke Europese grootwinkelbedrijven en modeketens. Het gaat om collecties voor baby’s, kinderen, dames en heren. Jomo Fashion is marktleider op het gebied van baby- en kindercollecties.
Na overname zal Jomo Fashion als een zelfstandig bedrijf binnen de HVEG Group verder worden uitgebouwd. Dit betekent dat zowel Jomo Fashion als Fashion Linq beiden een eigen marktbenadering zullen behouden.
Beide fashionbedrijven kunnen na de overname profiteren van elkaars kennis en ervaring om een nog sterkere Europese fashionspeler te worden.
Over HVEG Fashion Group
HVEG Fashion Group, met een omzet na de overname van ca € 140 miljoen, is een groep internationaal opererende modebedrijven gespecialiseerd in de ontwikkeling, inkoop en verkoop van Private Label mode voor dames, heren, kinderen, baby’s en accessoires. Naast Private Label houdt HVEG Fashion Group zich bezig met verschillende merkactiviteiten. Met een team van circa 220 medewerkers in Europa en 140 medewerkers in Azië zet men zich dagelijks in om commerciële én verantwoord geproduceerde collecties te bieden. De missie is toegevoegde waarde en partnerships creëren om bij te dragen aan het succes van hun klanten.
Jomo Fashion werd geadviseerd door Marktlink Fusies en Overnames. Tom Beltman van Marktlink: “De verkoop van Jomo Fashion aan HVEG Fashion Group is in alle opzichten een mooie transactie. De eigenaren en het management spreken dezelfde taal en delen dezelfde visie, waarbij de klant centraal gesteld wordt.”