Vier specials tijdens lustrumjaar city-promotor
Haarlem, 19 juni 2013 – Vanwege de kwalitatief onderscheidende en inspirerende berichtgeving over de stad, haar inwoners en de ondernemers, geeft de stadsglossy HRLM dit jaar voor het eerst vier specials uit.
De specials worden gemaakt op eigen initiatief of in opdracht. De tweede in de reeks van specials is de jaarlijks terugkerende HRLM Puur, die onlangs is verschenen.
De stadsglossy bestaat dit jaar 5 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een herkenbaar merk. Het merk legt zich toe op het overtuigen van de schoonheid en het karakter van Haarlem voor een breed publiek. HRLM Puur speelt in op de trend van duurzaamheid. HRLM Puur is hét lifestyle blad over het maken van bewuste keuzes in voeding, het dagelijkse leven, kleding, cosmetica en meer. HRLM Puur biedt ontspanning, persoonlijke verhalen en inspireert over duurzaamheid en bewust consumeren. HRLM is duurzaam, diervriendelijk en eerlijk en besteedt op stijlvolle wijze aandacht aan milieu en maatschappelijke betrokkenheid. Het is hierom vanzelfsprekend gedrukt op milieuvriendelijk papier.
De organisatie heeft goede verwachtingen van de specials. De eerste special, HRLM Frans Hals, is inmiddels bezig aan zijn eerste herdruk. De uitgave was een succes en binnen drie weken ‘uitverkocht’. De herdruk van de Frans Hals special wordt voor sales promotion ingezet en krijg je bij aanschaf van Jopenbier in alle Vomar vestigingen van Nederland.
Naast HRLM Puur richt de organisatie zich op een andere special; HRLM Groeten Van. Deze wordt geïntrigeerd in editie 29 van HRLM en is voor iedereen die van uitstapjes en vakantie houdt. De special blijft hierbij binnen de intieme stadsgrenzen van Haarlem, omdat de stad volgens de redactie zelf genoeg te bieden heeft. HRLM Groeten Van laat ouders en opa’s en oma’s zien wat je in de vakantie met kinderen kunt doen.
In september (herfstvakantie) verschijnt HRLMtje. Deze special werpt een originele blik op het leven met kinderen en is speciaal gericht op jonge ouders. HRLMtje biedt ontspanning, human interest en inspireert op het gebied van mode, lifestyle en cultuur. Er is veel aandacht voor kinderactiviteiten en shopping voor ouders en kinderen, maar HRLM schuwt ook de hedendaagse dilemma’s over carrière en opvoeding niet. HRLMtje is een feest van herkenning voor alle jonge ouders met kinderen van 4 tot 12 jaar.
Om nog meer betrokkenheid te krijgen met de stad Haarlem, is HRLM onlangs verhuisd naar een centrale locatie in het bruisende hart van Haarlem. HRLM is nu gevestigd aan de Gedempte Oude Gracht. Het merk brengt markante verhalen van en over bekende en onbekende Haarlemmers, boeiende reportages over activiteiten in het Haarlemse en onthullende kijkjes in het stedelijke cultuurleven. De Haarlemmers werken hierbij met een enthousiast redactieteam. HRLM is een leerwerkbedrijf voor stagiaires. Bovendien heeft de organisatie enkele plekken voor re-integratieprojecten.