Het congres ‘Creativity Now 2012, Connect and Collaborate’, mogelijk gemaakt door iMMovator cross media netwerk, belicht de ontwikkeling van en de samenwerking binnen en met de creatieve industrie in de verschillende wereldsteden.
Aanwezige internationale sprekers op 7 juni 2012 zijn onder andere entrepreneurs Alan Yip (China), Shantanu Poredi (India) en Daan Roosegaarde (actief in China en India). Het congres is een ontmoetingsplaats voor (cross) media ondernemers, game developers, designers in brede zin (industrieel, grafisch, mode, e.d.), architecten, branding specialisten en beleidsmakers uit Nederland en Europa.
Trendwatcher of the Year 2012 Farid Tabarki begeleidt een gevarieerde mix van sprekers op 7 juni naar het podium. De oprichter en directeur van Studio Zeitgeist introduceert een boeiend sprekersveld, met onder andere Rogier van der Heide (Philips Design), Shantanu Poredi (MO-OF Architects), Jeroen van Erp (Fabrique), Alan Yip (Yip Design), Mark van Iterson (Heineken), Peter Slavenburg (NorthernLight), Daan Roosegaarde (Studio Roosegaarde), Mathijs van Dijk (TUDelft en KVD), Bart Tunnissen (Waag Society), Paul Rutten (Universiteit Antwerpen en zelfstandig onderzoeker) en Anne Mieke Eggenkamp (Design Academy Eindhoven).
Meer informatie over het programma en over de sprekers vindt u op www.creativitynow.nl.
Inspiratiebron
‘Creativity Now 2012’ geeft inspirerende voorbeelden van samenwerkingsverbanden in Nederland en het buitenland. “Het congres wil een inspiratiebron zijn en het netwerk van ondernemers nationaal en internationaal verbreden,” aldus organisator Irmgard Noordhoek, programmamanager van het project ‘Nieuwe Energie op de Creatieve As’.
Tijdens breakout sessies met onderwerpen als design thinking, internationaal ondernemen, groeien in tijden van recessie, technologie en creativiteit en het pitchen van business ideeën wordt inspiratie van het ochtendprogramma aan de dagelijkse praktijk van de ondernemers gekoppeld.
Op ‘Creativity Now’ is veel ruimte voor interactie. Hiertoe is een netwerkplein opgezet, waar experts gerichte tips en tricks in een inspirerende setting geven. Het congres in ‘De Lichtfabriek’ wordt afgesloten met een live-magazine, waarin tafelgesprekken met bijzondere gasten worden afgewisseld met filmpjes, muziek en de uitreiking van de 023 innovatieprijs.
“Het uiteindelijke doel is om de creatieve industrie de innovatieve kracht van samenwerken te laten ervaren. Bovendien willen we de meerwaarde laten zien van internationaal ondernemen. Inspiratie met een praktische inslag!”, aldus Noordhoek.